Rowerowa festa - dzień 20

Środa, 20 sierpnia 2014 · Komentarze(1)
Rowerowa Festa 2014

Z pola namiotowego w Makarskiej zbieramy się jeszcze przed 8, aby jak najwcześniej zaatakować masyw Biokovo. Idzie nam fenomenalnie. Temperatura od rana optymalna, noga podaje. W połowie podjazdu robimy sobie przerwę śniadaniową z widokiem na morze Adriatyckie. Po wielu trudach wreszcie wjeżdżamy na szczyt, ale to jeszcze nie koniec podjazdów na dziś, kręcimy przez wspaniałe puste, dzikie tereny, a także przejeżdżamy nad super niepasującą w krajobrazie autostradę. W Vrgorac robimy ostatnie zakupy w Chorwacji i ciekawi kolejnego kraju na naszej drodze, szybko pokonujemy kilkanaście kilometrów do przejścia granicznego. Wszystko odbywa się ekspresowo, rzut oka na rowery, skanowanie paszportów i już jesteśmy w Bośni i Hercegowinie. Szybko zauważamy dość niskie ceny, na pewno w porównaniu do tych, do których "przyzwyczaiły" nas Włochy. Kręcąc kolejne kilometry, wieczorem docieramy do Medziugorie, gdzie uczestniczymy w liturgii, a na nocleg zatrzymujemy się na pobliskim polu namiotowym.