Poznań -> Luboń -> Wielkopolski Park Narodowy (WPN) -> Komorniki -> Poznań

Środa, 11 marca 2009 · Komentarze(0)
Dzisiaj wreszcie znaleźliśmy trochę wolnego czasu, a i pogoda była nie najgorsza, choć z początku spodziewaliśmy się deszczu.
O godzinie 13 ruszyliśmy do Lubonia, krótki przejazd w terenie (przez sachty) później przez Fabianowo i bardzo szybko docieramy do Lubonia po kolejnego uczestnika wyprawy. Od tej pory jedziemy w składzie Robert, Paweł i Ja.
Po krótkiej konsultacji postanowiliśmy pozwiedzać trochę Wielkopolski Park Narodowy. Po morderczym podjeździe docieramy do Mauzoleum Bierbaumów

" mauzoleum pierwszych właścicieli majątku w WPN-ie, zbudowane najprawdopodobniej w 1860 roku, według projektu Martina Gropiusa, w kształcie wieży w stylu neogotyckim z czerwonej cegły i wstawkami ze sztucznego kamienia, usytuowane na piaszczystym wzgórzu na wysokości 118 m n.p.m., na terenie Wielkopolskiego Parku Narodowego.
Główną część budowli stanowi wieża o wysokości 22 m, która u dołu ma kształt prostopadłościanu o podstawie kwadratu. Natomiast górna część zbudowana jest na planie ośmioboku. Ufundował ją najprawdopodobniej Leonhard Bierbaum, gdzie w kaplicy grobowej, w części parterowej wieży-mauzoleum, pochował swoją tragicznie zmarłą córkę. Nie wiadomo jednak, czy był to jedynie grobowiec. Prowadzące na górny taras schody, wskazują, iż mogła już w tamtych czasach służyć za punkt widokowy."

Po krótkim odpoczynku przy wieży postanowiliśmy wybrać się nad jezioro jarosławieckie, a dokładniej okrążyć je. Ledwo co ruszyliśmy Paweł zaliczył swoją pierwszą glebę w SPD.

Trochę pobłądziliśmy i w końcu dotarliśmy nad jezioro jarosławieckie. Długość linii brzegowej tego jeziora to 2240 m, a maksymalna głębokość to 6,6 m.

Poruszaliśmy się wzdłuż brzegu jeziora wąską ścieżką, poniżej kilka zdjęć:

Po okrążeniu jeziora odpoczęliśmy chwilę i ruszyliśmy do domów.