Wyspowa misja 2013 - dzień 12

Środa, 7 sierpnia 2013 · Komentarze(2)
DZIEŃ 12

Wyprawa rowerowa
Wyprawa rowerowa "Wyspowa misja" © sq3mka

Rano pakujemy się szybko, jemy wspólne śniadanie z Marjetą i sprawdzamy połączenie z Lyngby gdzie się znajdujemy do Malmö . Okazuje się, że będziemy zmuszeni do przesiadki. Na dworcu stawiamy się kilkanaście minut przed odjazdem pociągu. Bez problemu odnajdujemy doskonale oznakowany przedział rowerowy. Jedzie się niezwykle komfortowo, mimo że przez przedział przewija się sporo rowerów. Po kilku stacjach wysiadamy w poszukiwaniu kolejnego pociągu: oresund ( pociąg wokół cieśniny Sund).

Duńskie pociągi
Duńskie pociągi © sq3mka

Dzięki uprzejmości podróżnych nie zdarzyliśmy nawet rozejrzeć się dobrze, a już zostaliśmy zagadani z propozycją pomocy. Udaje nam się trafić bez większych problemów na właściwy peron. Po chwili nadjeżdża nasz pociąg. Klimatyzowany, przestronny, komfortowy i doskonale przystosowany do zroweryzowanych podróżnych.

Pociąg przez cieśninę Sund
Pociąg przez cieśninę Sund © sq3mka

Trasę przez most nad ciesnina Sund pokonujemy wpatrzeni w szyby i zanim zdarzyliśmy się zorientować już pokonaliśmy połączenie między Danią i Szwecją : "Dokładniej połączenie składa się z mostu o długości 7845 m, sztucznej wyspy o długości 4055 m i tunelu o długości 3510 m."

Solar i most nad Sundem
Solar i most nad Sundem © sq3mka

Jesteśmy w kolejnym i ostatnim kraju na naszej drodze - Szwecji. Zwiedzamy Malmö. Oglądamy domy na wodzie...

Domy na wodzie
Domy na wodzie © sq3mka

...a także jeden z symboli miasta turning torso, czyli 190 m wieżowiec przekręcony od podstawy do szczytu o 90 stopni.

Turning Torso
Turning Torso © sq3mka

Most nad Sundem widziany z kilkudziesięciu kilometrów
Most nad Sundem widziany z kilkudziesięciu kilometrów © sq3mka

Wyjeżdżając z  miasta rozpoczynamy trasę wzdłuż wybrzeża półwyspu Skåne.

Półwysep Skane
Półwysep Skane © sq3mka

Na nocleg zatrzymujemy się kilka kilometrów przed Trelleborgiem.