Majówka szlakiem EV 10. Dzień 2.

Środa, 1 maja 2013 · Komentarze(0)
Rano budzi nas piękne słońce odbijające się od tafli jeziora.

Marina PTTK © sq3mka

Udajemy się na krótki spacer do mariny, następnie zwijamy namiot i pakujemy sakwy.

40 minut przed odjazdem pociągu meldujemy się na dworcu. Ludzi bardzo dużo. Gdy podjechał nasz skład, wszyscy pędę rzucili się do drzwi. My natomiast z naszymi ciężkimi rumakami nie zdążyliśmy i nie starczyło dla nas miejsca. Na domiar złego okazało się, że następny pociąg akurat w święta majowe nie kursuje.

Mimo wszystko nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Pojechaliśmy świetną ścieżką rowerową do samego centrum Szczecina.

Szczecin główny © sq3mka

Kupiliśmy przedłużenie biletu i rozsiedliśmy się nad Odrą Zachodnią.

Odra Zachodnia © sq3mka

Po południu wsiadamy w prawie pusty pociąg do Świnoujścia.

Rower na piasku © sq3mka

Szybko odnajdujemy się w miasteczku i trafiamy na EV10. Szlak prowadzi nas często blisko miejsc budowy gazociągu i gazoprotu.

Gazoport Świnoujście © sq3mka

Dzisiejszego dnia docieramy do Międzyzdrojów. Miałem nadzieję na nocleg na terenie leśniczówki jednak Pan leśniczy mimo, że miłoy i serdeczny nie pozwolił się na rozbić. Z tego powodu musimy cofać się na pole namiotowe. Na jednym nas nie przyjęli (w maju prowadzą tylko campingi). Natomiast na drugim zostaliśmy przyjęci z otwartymi rękami. Namawiano nas również aby zatrzymać się tam do końca majówki.

Międzyzdroje - pole namiotowe © sq3mka

Rozbijamy namiot, wcinamy kus-kus i można iść spać.