Imprezy kulturalne

Poznańska Masa Krytyczna

Piątek, 28 sierpnia 2009 · Komentarze(0)
Dzisiaj masa, a że jechał na nią Robert i Mateusz postanowiłem wybrać się z nimi. Mimo wczorajszego wyjazdu jechało się najgorzej, wiadomo brakowało powera w nogach i na koniec przysypiałem ale było warto.

Masa w miarę spokojna, niestety jeden z bikerów musiał skończyć ją przed czasem ponieważ jechał za nim samochód, którego kierowca nagle przyspieszył i wjechał w masowicza, na szczęście nic mu się nie stało, jedyną stratą była pęknięta felga

Poznańska Masa Krytyczna

Piątek, 31 lipca 2009 · Komentarze(0)
Dzisiaj w składzie Mateusz, Paweł z bratem Mateuszem i Ja pojechaliśmy do sklepu rowerowego przy ul.Racławickiej po dętkę dla Pawła, do cyklotur-a po spinkę do łańcucha dla mnie i zrobić rundkę nad Maltą aby ostatecznie dotrzeć na Poznańską Masę Krytyczną. Przyjechaliśmy odrobinę wcześniej dlatego posiedzieliśmy chwilę na rynku.
Stary Rynek w Poznaniu © sq3mka

O godzinie 18:30 ruszyliśmy trasą:

Stary Rynek – Szkolna – Podgórna – Marcinkowskiego – Pl. Wolności – 3 Maja – Pl. Ratajskiego – Libelta – Kościuszki – Św. Marcin – Rondo Kaponiera (3 okrążenia) – Roosevelta – Dąbrowskiego – Mickiewicza – Jeżycka – Kościelna – Wąska – Poznańska - Kochanowskiego – Słowackiego – Wawrzyniaka – Dąbrowskiego- Staszica – Szamarzewskiego – Kraszewskiego – Jackowskiego – Polna – Szamarzewskiego – Długosza – Dąbrowskiego – Szamotulska – Marcelińska – Wojskowa – Grunwaldzka – Rondo Nowaka-Jeziorańskiego (2 okrążenia) – Grunwaldzka – Wojskowa – Wyspiańskiego - Strusia – Małeckiego – Gąsiorowskich – Głogowska – Towarowa – Niezłomnych – Krakowska – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Stary Rynek.

Podczas przejazdu doświadczyliśmy bardzo wulgarnego i po prostu chamskiego zachowania ze strony niektórych kierowców.
Rondo Kaponiera w Poznaniu © sq3mka

Po zakończeniu masy postanowiliśmy udać się nad Maltę. Po 3 okrążeniach podczas których zrobiliśmy małe wyścigi, zrobiliśmy chwilę przerwy, uzupełniliśmy bidony wodą ze źródełka i udaliśmy się przez miasto do domów.

Poznański kościół © sq3mka

Poznańska masa krytyczna

Piątek, 26 czerwca 2009 · Komentarze(2)
Dzisiaj udałem się wraz z Mateuszem i Pawłem na Poznańską masę rowerową, ponieważ przyjechaliśmy trochę za wcześnie, postanowiliśmy przejechać rundkę wokół jeziora Maltańskiego, a dopiero potem na masę.

Jak się okazało z niejasnych przyczyn prawnych na masie musieliśmy prowadzić rowery. Przeszliśmy uliczkami Starego Miasta, aż do Starego Marycha.

Po oficjalnej części masy, przyszła pora na nieoficjalną, przejechaliśmy się trochę i oddzielając się od masowej ekipy ruszamy do Chomęcic przez Komorniki i Głuchowo. W drodze powrotnej Paweł odłącza się w Głuchowie, a ja samotnie ostatnie 10km do domu. Na zakończenie jeszcze optymistyczne zdjęcie. Słońce na wieczór wreszcie zaczyna się przebijać przez chmury. Mam nadzieję że jest to zwiastunem nadchodzącego prawdziwego lata:

Tor poznań

Niedziela, 17 maja 2009 · Komentarze(1)
Dzisiaj rano usłyszałem dźwięki silników motocykli. Myślę sobie "pewnie jest dziś jakiś wyścig na torze". Jak się okazało faktycznie były dzisiaj wyścigi, na które pojechałem razem z Piotrem i Krzychem. Pogoda bardzo ładna, nie za ciepło, nie za zimno, leciutki wiaterek i spokojna jazda.

Bezpieczny Luboń

Sobota, 9 maja 2009 · Komentarze(0)
Dzisiaj wraz z Piotrem, Pawłem i Robertem udaliśmy się na festyn pod hasłem "bezpieczny Luboń". Najpierw pojechałem po Piotra, a następnie razem pojechaliśmy na spotkanie z Robertem i Pawłem w Komornikach. O godzinie 13 rozpoczął się 11km przejazd ulicami Lubonia. Przejazd trwał około 1h, ponieważ brało w nim udział sporo dzieci.

Później posiedzieliśmy sobie trochę na festynie, posililiśmy się i ruszyliśmy, najpierw na chwilę do Pawła, a później razem z Piotrem z powrotem do domu.

Jak widać na zdjęciach każdy z uczestników otrzymał kamizelkę odblaskową, także idea bezpieczeństwa była jak najbardziej propagowana.

Tor Poznań

Niedziela, 29 marca 2009 · Komentarze(0)
Dzisiaj po namowie Piotra udałem się wraz z nim na tor poznań:

Trochę wiało, ale mimo to warto było jechać, a oto jeszcze kilka zdjęć:

Poznańska masa krytyczna

Piątek, 27 marca 2009 · Komentarze(1)
Dzisiaj udało mnie się wybrać na moją pierwszą poznańską masę. Było naprawdę świetnie. Wszystko zaczęło się przy ratuszu, gdzie mogliśmy wysłuchać bębniarzy, którzy swoją grą tworzyli wspaniały klimat.

Następnie przejechaliśmy trasą : Stary Rynek – Szkolna – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – Plac Wolności – Ratajczaka – Niezłomnych -Al. Niepodległości - Św. Marcin – Rondo Kaponiera (3 okrążenia) – Zwierzyniecka – Zeylanda -
Bukowska – Szylinga – Grunwaldzka – Rondo Nowaka Jeziorańskiego – Reymonta – Wyspiańskiego –Matejki - Kasprzaka – Potworowskiego – Głogowska - Roosevelta – Libelta – Al. Niepodległości –Al. Marcinkowskiego – Plac Wolności.

Pogoda dopisała, atmosfera świetna...w przyszłym miesiącu postaram się również zawitać na masę.

Pierwszy dzień wiosny 2009

Sobota, 21 marca 2009 · Komentarze(1)
Wiosna doskonale się spisała i w pierwszym dniu bardzo ładnie świeciło słońce i było wreszcie ciepło.
Postanowiliśmy dzisiejszą wycieczkę rozpocząć od przejażdżki z klubem rowerowym i mieszkańcami z Lubonia (koło Poznania). Było w sumie około 30 osób.

Po przejechaniu przez miasto dojechaliśmy do brzegu warty, gdzie tradycyjnie została spalona marzanna. Dzięki uprzejmości organizatorów posililiśmy się trochę i ruszyliśmy dalej do Wielkopolskiego Parku Narodowego (w składzie Piotr, Paweł, Robert, Mateusz i Ja)

W WPN-ie tak jak poprzednio pojechaliśmy do wieży widokowej, a później dookoła jeziora Jarosławieckiego. W planach mieliśmy jeszcze jezioro Góreckie, ale czas działał przeciwko nam i musieliśmy wracać już do domów.