WPN w jesiennych barwach

Sobota, 30 października 2010 · Komentarze(7)
Kategoria Kelly's, Samotnie
W dzisiejszy piękny dzień żal było nie wyjść pojeździć...czyste niebo, w miarę ciepło i umiarkowany wiatr. Tak więc postanowiłem wybrać się tym razem do WPN-u obejrzeć go w jesiennych barwach.

Panorama Wielkopolskiego Parku Narodowego © sq3mka

Z domu wyjechałem około 11. Najpierw standardowo dla kellysa przez Fabianowo, Komorniki, dalej Graiserówką. Pierwszym przystankiem na mojej trasie było jezioro Jarosławieckie - oj dawno tu nie byłem, dawnooo. (mam wrażenie, że jezioro jest coraz płytsze).

Po krótkim kontemplowaniu otoczenia ruszam na singiel wokół jeziora. Niestey o tej porze roku na początku ciężko było trafić na ścieżkę, a pod liśćmi czaiły się różnego rodzaju gałęzie.

Po przejechaniu połowy singla postanowiłem trochę odbić i zobaczyć bardzo żadko prze zemnie odwiedzany staw niedaleko jeziora:

Wielkopolski Park Narodowy © sq3mka

Kolejne kilometry to powrót na drogę przy Jarosławcu, z powrotem na Graiserówkę z której zjeżdżam dopiero za muzeum przyrodniczym na szlak przy jeziorze Góreckim, który przywitał mnie pięknymi kolorami:

Szlak przy j.Góreckim © sq3mka

Przy zjeździe na singiel przy Góreckim oczywiście zgubiłem ścieżkę...i musiałem przedzierać się przez gałęzie i sterty liści. Na szczęście nie trwało to długo (choć wystarczająco żeby wkurzyć się na te liście) i po kilku minutach dotarłem na własciwą trasę.
Singletrack przy j.Góreckim © sq3mka

I naturalnie punkt kulminacyjny dzisiejszego wyjazdu, czyli wyspa zamkowa (tak nawiasem władze parku postawiły tablice informacyjne na temat zamku)