Trójkąt Wyszehradzki 2011 Dzień 9

Wtorek, 5 lipca 2011 · Komentarze(0)
Wypoczęci wstajemy dopiero około 10. Po 30 min przyjeżdża Pawła wujostwo. Rozmawiamy, wspólnie jemy pyszne śniadanie. W okolicach południa
wraz z Pawła ciocią jedziemy metrem do centrum Wiednia.

Pierwsze co rzuca się w oczy to olbrzymie bogactwo i nagromadzenie najdroższych sklepów najbardziej znanych marek...:

Centrum Wiednia © sq3mka

Jak widać ceny też bywały ogromne:

Najdroższe pierścionki © sq3mka

Ogród na dachu?! © sq3mka

Po dotarciu przed Hoftburg rozstajemy się z ciocią Pawła i ruszamy na dalszą samotną eksplorację tej pięknej stolicy.

Hoftburg - Wiedeń © sq3mka

Centrum Wiednia © sq3mka

Przed Hoftburgiem © sq3mka

Przechadzając udało się nam także dostrzec policjanta na rowerze. W ogóle ruch rowerowy w Austriackiej stolicy jest świetnie zorganizowany. Przed przejściem przez ścieżkę rowerową każdy się rozgląda i uważa na dwukołowych użytkowników dróg. Jednak nie ulega wątpliwości, że poruszanie się rowerem po Wiedniu jest zdecydowanie bardziej rozpowszechnione niż w Polskich miastach.

Austriacki policjant © sq3mka

Kolejną ciekawostką Wiednia jest spora liczba Arabów...Niespotykana w żadnej innej odwiedzonej przez nas stolicy:

Para w Wiedniu © sq3mka

Powyżej widzimy bardzo luźny ubiór ale w większości można było zauważyć kobiety, u których widać było tylko oczy.

W ścisłym centrum Wiednia porusza się też sporo pięknych bryczek, które dodatkowo budują klimat tych historycznych miejsc:

Bryczka przy stajniach Hiszpańskich © sq3mka

Wiedeń - strażnica © sq3mka

Postanowiliśmy także obejrzeć kilka kościołów, które swoim wystrojem i wręcz mistycznym klimatem zrobiły na nas spore wrażenie:

Wiedeń - kościół © sq3mka

Wnętrze kościoła © sq3mka

Z powrotem do domu wracamy po południu...jemy obiad, dostajemy dostęp do internety...kilka chwil spędzam też przy rowerze przy regulacji przedniej przerzutki.

Czas leci jak błyskawica, nadszedł wieczór, jemy kolację i około 21 ruszamy podziwiać Wiedeń nocą:

Wiedeń nocą © sq3mka

Wracając z naszego wieczornej przechadzki przechodzimy koło autostrady...nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że biegnie ona pod osiedlem sporych bloków w dodatku na wyspie.